سلام خدمت همه ی انیمیشن دوستا، دانشجویان، مهندسین عزیز و استاپ موشن کاران. امروز قراره راجب استاپ موشن و بازار این تکنیک جذاب بیشتر یادبگیریم. اگه تا حالا از برگ دفتر آدمک کاغذی درآوردی یا یه وقتایی سرکلاس حوصله درس رو نداشته باشی و هر صفحه از کتاب که جلو میرفتی یه شکل میکشیدی و درآخر با برگ زدن کتاب شکل ها حرکت میکرده! خب بهت تبریک میگم، یه استاپ موشن خلق کردی. استاپ موشن با این شکل های ساده پای خودش رو به عرصه فیلم سازی و دنیای انیمیشن باز کرد ولی این پایان کارش نبود بلکه شروعی برای شگفتی سازی هاش بود. امکان نداره که کسی متولد دهه 70، 60 یا 50 باشه و انیمیشن های پت و مت، بره ناقلا، والاس و گرومیت رو یادش نیاد. کورالاین، پارانورمن، کوبو و سازدوتار، باکس ترولز از قوی ترین انیمیشن های ، بزرگت ترین استودیوی استاپ موشن به نام لایکا هستن.
ازدواج پول و تکنیک های استاپ موشن
داستان استودیوی قدرتمند لایکا برمیگرده به زمانی که تراویس نایت پسر بنیانگذار کمپانی معروف نایک استودیوی ویل بینتون که ورشکسته شده بود رو خریداری کرد. داستان تکراری پول و خلاقیت هست. به تعبیری دراینجا پول و تکنیک مکمل هم شدن و ابتدا محدودیت پرینترهای سه بعدی رو حذف کردن. در قلب موفقیت های بی درنگ استودیوی لایکا تلاش برای رفع محدودیت ها برای ساخت کارهای قوی تر نهفته. بعداز هر موفقیت و انیمیشن قوی که ساخته میشد به تکنیک و ابزار قبلی اکتفا نمیکردن و پرینتر هاشونو توسعه میدادند. در نتیجه همه ی این تلاش ها کورالین رو با 20000صورت ساخته شده فریم به فریم ساختن و با توسعه تکنیک و ابزار، کوبو و ساز دوتار رو با 64000 صورت ساخته شده تولید کردن.
خب باید خدمتتون عرض کنم که انیمیشن درایران یه پیر چروکیده با چند قرن سن هست که نیاز داره که به پیوند پول و تکنیک برسه وگرنه همین روزا خاکش بقای عمر شما باشه. شاید کسی که پست رو میخونه خودش صاحب یه استودیو بوده والان به هردلیلی ورشکسته شده باشه یا اصلا کسی باشه که یه عالمه پول بلامصرف یه جا بیکار داشته باشه و یا فقط مثل من عاشق انیمیشن باشید.
برای همه یه خبر خوب و یه خبر بد دارم: خبر بد اینه که فیلم استاپ موشن ایرانی خیلی کم داریم وخبر بدتر اینکه سرمایه گذاری برای نرم افزار ها و سخت افزارهاش نشده. خبر خیلی خوب اینه که یه کار پول ساز و بکر برای عزیزانی هست که در این زمینه ها علاقمند به فعالیت هستند. اگر توان ورود به این حرفه رو در خودتون میبینید حتما کار رو بدون معطلی استارت بزنید و استودیوی خودتون رو با افراد خلاق راه اندازی کنید. درباره ابزار و مهارت های جدید مورد نیاز در پست های آینده مفصل براتون مینویسم ولی علی الحساب با این روش آشنا بشید.
اسمودو یه نرم افزار جدید برای ساده سازی استاپ موشن هست و در بازار ایران فعلا خیلی زیاد در دسترس نیست. این نرم افزار روش های قدیمی رو تلفیق کرده و علاوه بر پایین آوردن هزینه ها سرعت رو هم افزایش داده. به صورت مختصر با اسمودو یک عروسک مفصل دار جایگزین همه آن عروسک ها میشود.
چطور استاد تغییر باشم؟
تفاوت ایجاد کن، راه های تازه رو تجربه کن و باما همراه باش. با تلفیق روش های مهندسی شده در استاپ موشن قراره یه استودیوی قدرتمند داشته باشیم.
کایزن یعنی بهبود مستمر که توسط یه مدیر تولید ژاپنی و از زمان جنگ جهانی دوم شکل گرفته. به طور خلاصه بکارگیری این روش به این معنی هست که حتی یک روز هم نباید بدون بهبود در یکی از بخش های سازمان یا سیستم سپری بشه . خب ما کسب و کارمونو راه انداختیم و قراره یه استاپ موشن تولید کنیم و لازمه از کایزن استفاده کنیم. نحوه بکارگیری کایزن وروش پیشنهادی من رو در پست بعدی میبینید.
درنگاه کایزنی چه اهدافی محقق میشه؟
هرفعالیتی که ارزش تولید نمیکنه ولی هزینه اضافی داره حذف میشه.
فعالیت هایی که به شکل دیگه در جای دیگه به صورت موازی انجام میشه باهم تلفیق میشن.
فعالیت هایی که برای تکمیل و بهبود سطح کیفی خدمات لازمند به فعالیت های قبلی اضافه میشن.
استاد تغییر در استاپ موشن باش!
سلام خدمت همه ی انیمیشن دوستا، دانشجویان، مهندسین عزیز و استاپ موشن کاران.
امروز قراره راجب استاپ موشن و بازار این تکنیک جذاب بیشتر یادبگیریم.
اگه تا حالا از برگ دفتر آدمک کاغذی درآوردی یا یه وقتایی سرکلاس حوصله درس رو نداشته باشی و هر صفحه از کتاب که جلو میرفتی یه شکل میکشیدی و درآخر با برگ زدن کتاب شکل ها حرکت میکرده! خب بهت تبریک میگم، یه استاپ موشن خلق کردی.
استاپ موشن با این شکل های ساده پای خودش رو به عرصه فیلم سازی و دنیای انیمیشن باز کرد ولی این پایان کارش نبود بلکه شروعی برای شگفتی سازی هاش بود.
امکان نداره که کسی متولد دهه 70، 60 یا 50 باشه و انیمیشن های پت و مت، بره ناقلا، والاس و گرومیت رو یادش نیاد.
کورالاین، پارانورمن، کوبو و سازدوتار، باکس ترولز از قوی ترین انیمیشن های ، بزرگت ترین استودیوی استاپ موشن به نام لایکا هستن.
ازدواج پول و تکنیک های استاپ موشن
داستان استودیوی قدرتمند لایکا برمیگرده به زمانی که تراویس نایت پسر بنیانگذار کمپانی معروف نایک استودیوی ویل بینتون که ورشکسته شده بود رو خریداری کرد. داستان تکراری پول و خلاقیت هست. به تعبیری دراینجا پول و تکنیک مکمل هم شدن و ابتدا محدودیت پرینترهای سه بعدی رو حذف کردن.
در قلب موفقیت های بی درنگ استودیوی لایکا تلاش برای رفع محدودیت ها برای ساخت کارهای قوی تر نهفته.
بعداز هر موفقیت و انیمیشن قوی که ساخته میشد به تکنیک و ابزار قبلی اکتفا نمیکردن و پرینتر هاشونو توسعه میدادند. در نتیجه همه ی این تلاش ها کورالین رو با 20000صورت ساخته شده فریم به فریم ساختن و با توسعه تکنیک و ابزار، کوبو و ساز دوتار رو با 64000 صورت ساخته شده تولید کردن.
استاپ موشن ایران قصد ازدواج نداره؟
خب باید خدمتتون عرض کنم که انیمیشن درایران یه پیر چروکیده با چند قرن سن هست که نیاز داره که به پیوند پول و تکنیک برسه وگرنه همین روزا خاکش بقای عمر شما باشه.
شاید کسی که پست رو میخونه خودش صاحب یه استودیو بوده والان به هردلیلی ورشکسته شده باشه یا اصلا کسی باشه که یه عالمه پول بلامصرف یه جا بیکار داشته باشه و یا فقط مثل من عاشق انیمیشن باشید.
برای همه یه خبر خوب و یه خبر بد دارم:
خبر بد اینه که فیلم استاپ موشن ایرانی خیلی کم داریم وخبر بدتر اینکه سرمایه گذاری برای نرم افزار ها و سخت افزارهاش نشده.
خبر خیلی خوب اینه که یه کار پول ساز و بکر برای عزیزانی هست که در این زمینه ها علاقمند به فعالیت هستند. اگر توان ورود به این حرفه رو در خودتون میبینید حتما کار رو بدون معطلی استارت بزنید و استودیوی خودتون رو با افراد خلاق راه اندازی کنید.
درباره ابزار و مهارت های جدید مورد نیاز در پست های آینده مفصل براتون مینویسم ولی علی الحساب با این روش آشنا بشید.
اسمودو یه نرم افزار جدید برای ساده سازی استاپ موشن هست و در بازار ایران فعلا خیلی زیاد در دسترس نیست. این نرم افزار روش های قدیمی رو تلفیق کرده و علاوه بر پایین آوردن هزینه ها سرعت رو هم افزایش داده.
به صورت مختصر با اسمودو یک عروسک مفصل دار جایگزین همه آن عروسک ها میشود.
چطور استاد تغییر باشم؟
تفاوت ایجاد کن، راه های تازه رو تجربه کن و باما همراه باش.
با تلفیق روش های مهندسی شده در استاپ موشن قراره یه استودیوی قدرتمند داشته باشیم.
کایزن در استاپ موشن
کایزن یعنی بهبود مستمر که توسط یه مدیر تولید ژاپنی و از زمان جنگ جهانی دوم شکل گرفته.
به طور خلاصه بکارگیری این روش به این معنی هست که حتی یک روز هم نباید بدون بهبود در یکی از بخش های سازمان یا سیستم سپری بشه . خب ما کسب و کارمونو راه انداختیم و قراره یه استاپ موشن تولید کنیم و لازمه از کایزن استفاده کنیم. نحوه بکارگیری کایزن وروش پیشنهادی من رو در پست بعدی میبینید.
درنگاه کایزنی چه اهدافی محقق میشه؟